Održan seminar: “ALWAYS LEARNING”
Izdavačka kuća PERSON AKRONOLO, realizuje akeditovan seminar: “ALWAYS LEARNING”, za profesore engleskog jezika, osnovnih i srednjih škola Rasinskoh upravnog okruga.
Predavači: Rob Dean i Dragana Filipović.
U okviru seminara ogranizovana je izložba udžbenika, odobrenih od Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.
Seminaru prisustvuje 90 profesora engleskog jezika.
Prezentaciju ove pooznate kuće možete pogledati prateći ovaj link.
U Centru počela realizacija seminara: "GALILEJEVI UČITELjI"
U Centru se od 27 do 28.08.2012. održava SEMINAR: "GALILEJEVI UČITELjI", obavezan.
Autori: Aleksandar Otašević, Nataša Stanić, Milan Jevtović.
Realizatori: Branko Simonović, Aleksandar Otašević, Nataša Stanić, Srđan Đukić, Milan Jevtović
Teme: Planete Sunčevog sistema; Vansolarne planete; Promenlјive zvezde; Galaksije; Kosmologija; Astrobiologija; Teleskopi; Optika; Orijentacija u prostoru; Internet; Računarski programi; Neformalno učenje; Naučna komunikacija; Naučni performans; Komunikacija sa medijima.
Cilјna grupa: nastavnici/profesori razredne nastave, nastavnici/profesori predmetne nastave – osnovne škole, profesori predmetne nastave – gimnazije, profesori predmetne nastave – srednje stručne škole.
Učesnici seminara dobijaju uverenje o savladanom programu stručnog usavršavanja u trajanju od 16 sati/bodova.
Realizovan trening za trenere
U Centru je 24.08.2012. god. realizovan seminar sa temom: "TRENING ZA TRENERE – OBUKA ZA STICANјE ZNANјA, SPOSOBNOSTI I VEŠTINA ZA RAD SA GRUPOM",
kataloški broj 682, izborni
Autori i realizatori: Jovan Kočiš, Milica Brstina Kočiš
Teme: Pravila – osnovne smernice i principi postavlјanja; Permanentno obrazovanje: Formalno i neformalno obrazovanje; Kako učimo u radionicama; Obrazovne radionice: definicija i odlike; Interaktivni oblik učenja: definicija i metode; Iskustveno učenje: osnovni principi; Scenario edukacije: definicija i elementi scenarija; Timski rad ; Timski rad: razlike između grupe i tima, definicija, karakteristike i uloge; Trening i trener: Definicija treninga; Karakteristike treninga; Koje sposobnosti i veštine treba da poseduje trener; Trenerske uloge; Teškoće u radu: teškoće koje mogu da se jave u radu; Zadaci trenera: Zadaci trenera pre treninga; Zadaci trenera za vreme treninga; Zadaci trenera posle treninga.
Cilјna grupa: nastavnici/profesori razredne nastave, nastavnici/profesori predmetne nastave – osnovne škole, profesori predmetne nastave – gimnazije, profesori predmetne nastave – srednje stručne škole, nastavnici praktične nastave – srednje stručne škole, saradnici u nastavi (romski asistenti i saradnici u SSŠ, muzičkim i baletskim školama), profesori stručnih predmeta u umetničkim školama (muzičkim, baletskim, likovnim), nastavnici/profesori u školama za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju, vaspitači u predškolskim ustanovama, medicinske sestre-vaspitači, saradnici, pedagoški asistenti i pomoćni nastavnici, stručni saradnici, vaspitači u domovima učenika, direktori/pomoćnici direktora.
Trajanje: jedan dan (8 sati).
U Centru se održava treća bazična obuka u okviru GIZ projekta
U Centru za Stručno usavršavanje Kruševac od 23-25.08 2012.održava se treća po redu Bazicna obuka u okviru GIZ Projekta: Profesionalna orijentacija na prelazu u srednju školu.
Na obuci učestvuje 30 učesnika iz 10 osnovnih škola sa teritorije Rasinskog okruga: 5 sa teritorije grada Krusevca, 4 sa teritorije opštine Trstenik i 1 sa teritorije opštine Varvarin. U okviru obuke školski timovi se obučavaju za aktivnu nastavu iz profesionalne orijentacije koju će realizovati sa učenicima u svojim školama.
Obuka je koncipirana na osnovu interaktivnog petofaznog modela profesionalne orijentacije sa fokusom na razvoj kompetencija za izbor zanimanja kod mladih.
Škole koje učestvuju u projektu pružaju mogućnost zainteresovanim profesionalcima da usavrše svoj rad u oblasti PO i realizuju stručno usavršavanje kroz akreditovan program PO;realizacijom programa ostvaruju zakonom definisane principe, ciljeve i standard obrazovanja i vaspitanja;dobijaju materijal za tim profesionalaca i učenike iz oblasti PO.
Trodnevnu obuku realizuju treneri GIZa: Biserka Jakovljević i Vladimir Janković.
U susret novoj školskoj godini – šansa za stručno usavršavanјe, profesionlni razvoj i napredovanјe u zvanјu za sve zaposlene u obrazovanјu
Centar za stručno usavršavanje je 17 – 18.08.2012. u cilјu ostvarivanja planskih zadataka i realizacije seminara stručnog usavršavanja, organizovao realizaciju seminara UČIMO DA UČIMO.
Seminar je organizovan na osnovu iskazane želјe i potrebe članova Društva učitelјa.
SEMINAR: UČIMO DA UČIMO, kataloški broj 700, obavezan
Autori: Jasmina Gejo, Mirjana Smrekar Stanković, Marija Ćirić, Valentina Rančić, Tatjana Živanović.
Realizatori: Marija Ćirić, Valentina Rančić.
Teme: Uvod: O učenju i podučavanju iz ugla savremenih teorija učenja i zahteva „društva znanja“; Upoznavanje sa teorijom vušestruke inteligencije Hauarda Gardnera; Sticanje uvida u sopstveni stil učenja; Upoznavanje sa karakteristikama različitih stilova učenja; Preporuke za podučavanje uvažavajući različite stilove učenja; Muzika i učenje; Upoznavanje sa osnovnim karakteristikama tehnika: mape uma, 6 šešira, moždane oluje i srodnih tehnika (strukturalne, hijerarhijske mape, grozd, lanac); Praktične vežbe prezentovanih tehnika; Uputstva za praktičnu primenu tehnika i praćenje efakata primene sa osvrtom na rezultate dobijene iz naših škola; Uputstva za razmenu ideja i produkata putem e-mreže; Upoznavanje sa širom literaturom dostupnom na srpskom jeziku.
Cilјna grupa: nastavnici/profesori razredne nastave, nastavnici/profesori predmetne nastave– osnovne škole, profesori predmetne nastave – gimnazije, profesori predmetne nastave – srednje stručne škole, nastavnici praktične nastave – srednje stručne škole, saradnici, pedagoški asistenti i pomoćni nastavnici, stručni saradnici, direktori/pomoćnici direktora.
Centar je posetio akademski vajar, prof. Dr Velimir Karavelić
U okviru posete Kruševcu, prof. Dr Velimir Karavelić, akademski vajar i prosvetni savetnik u Zavodu za unapredjenje obrazovanja i vaspitanja, iskoristio je priliku da poseti Centar za Stručno Usavršavanje.
To je bila prilika da se upozna sa radom Centra i razmene brojna iskustva, predlože moguća rešenja saradnje u oblasti stručnog usavršavanja i profesionalnog razvoja i afirmacije nacionalne kulture koja treba da oživi tradiciju starih zanata.
U Centru nastavljeno sa realizacijom seminara u okviru Aprila - meseca stručnog usavršavanja
SEMINAR: NI CRNO NI BELO – PROGRAM ZA RAD SA DECOM I MLADIMA: OBRAZOVANJE ZA PREVAZILAŽENJE PREDRASUDA, RAZVOJ TOLERANCIJE I NEGOVANJE INTERKULTURALNOSTI, kataloški broj 849, obavezan
Institucija: CIP – Centar za interaktivnu pedagogiju, Beograd
Autori: Jelena Vranješević, Zorica Trikić
Realizatori:,Tamara Tomašević, Sanja Pečenković,
Teme: Lični i grupni identitet; Uticaj kulture; Mehanizmi nastajanja stereotipa I predrasuda; Kontekst kao faktor uticaja; Porodična kultura; Efekti stereotipa I predrasuda; Odnosi većine i manjine; Veštine slušanja; Izazovi rada sa decom koja ne govore jezik sredine; Iste i različite startne pozicije; Decentracija; Mogućnosti delovanja u cilju kreiranja pred/školske sredine u kojoj su sva deca/mladi prihvaćeni Odnosi većine i manjine; Metodologija rada sa decom/mladima (transformativni dijalog, kreiranje zajednice koja uči, negovanje solidarnosti, izrada učeničkih, porodičnih i nastavničkih knjižica, korišćenje slika i priča iz lokalne zajednice,mini istraživanja, iskustveno učenje, integracija sadržaja u nastavne planove)
Standardi kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja

Nastavničke kompetencije određuju se u odnosu na ciljeve i ishode učenja i treba da obezbede profesionalne standarde o tome kakvo se poučavanje smatra uspešnim.
Odnose se na kompentencije za:
• Nastavnu oblast, predmet i metodiku nastave;
• Poučavanje i učenje;
• Podršku razvoju ličnosti učenika;
• Komunikaciju i saradnju.